Wednesday, March 03, 2010

PIAGAM PELANGGAN

Bahawa kami warga SK Kuala Pilah berjanji untuk memberikan perkhidmatan yang terbaik kepada pelanggan seperti berikut:


MAKLUMAT MURID

  • Memastikan semua murid menerima P & P mencapai objektif berlandaskan Falsafah Pendidikan Kebangsaan.
  • Meningkatkan prestasi cemerlang dalam semua bidang.
  • Memastikan semua murid yang memiliki displin yang cemerlang
  • Mewujudkan budaya ilmu di sekolah

IBUBAPA/ PENJAGA

  • Setiap waris murid yang berurusan dengan sekolah akan dilayan secara adil dan mesra
  • Setiap aduan akan disiasat dan maklumbalas akan diberi tidak lebih dari tiga hari bekerja
  • Setiap cadangan / usul yang baik dan munasabah akan dipertimbangkan oleh pihak sekolah.

STAF/ PENTADBIR

  • Setiap staf sekolah menerima latihan dalaman dalam bidang masing-masing sekurang-kurangnya dua kali setahun
  • Sebarang masalah/ kesulitan yang dihadapi oleh setiap staf akan diambil tindakan segera, tidak lebih dari tiga hari
  • Mengurus dan mentadbir sekolah ini sebaik mungkin

SKATEHOLDER

  • Memastikan setiap arahan dan permohonan pihak Kementerian Pelajaran diambil tindakan selewatnya-lewatnya 3 hari selepas surat/ arahan diterima.



0 comments:

Post a Comment